De bryr sig

Mamma ringde. Och jag är så dålig på att dölja när något är fel. Eller... jag har förstått att jag tror jag kanske visar det lite med flit. För det är skönt att prata när man är fundersam och lite miserabel, men man vill inte alltid behöva ta upp det själv.

Hur som helst så lät jag mamma veta att jag har lite bekymmer just nu.. men kunde inte säga allt för jag är inte riktigt redo att berätta hela situationen. Det är bara en som vet det mesta än så länge. Eller egentligen två, eftersom en av dem själv är inblandad. Okej tre är det, inklusive jag själv.

Mamma ringde så klart direkt till min syster som ringde mig alldeles nyss. Mamma gör alltid så. Hon tror att min syster kan förstå sig på mig bättre och att jag kan öppna mig mer för henne.

Skönt är det i alla fall att veta att det finns människor omkring en som bryr sig. Helt underbart är det! Syster min föreslog att hon skulle komma förbi mig efter jobbet så vi kunde prata lite... Det kanske jag behöver.

x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0